Hoe werken we efficient?
Heeft je team het altijd druk? Stellen mensen taken uit, of trekken ze juist werk naar zich toe? De werkdruk die je ervaart, hangt samen met de balans tussen wat je lijkt te overkomen en wat je zelf kunt beïnvloeden. Als de werkdruk van medewerkers bespreekbaar is, zal het ziekteverzuim minder verrassingen opleveren. Medewerkers kunnen beter prioriteiten stellen en maken heldere keuzes in hun werk. Dat geeft weer rust en structuur.
Waarom zou je dit willen? Je hebt vragen als:
- Hoe kan ík ervoor zorgen dat mijn team efficiënt werkt en dat we het werk gedaan krijgen?
- Wat moet er veranderen zodat medewerkers meer zelfsturend worden?
- Hoe voorkomen we dat we de verkeerde prioriteiten stellen of handen tekort komen?
Hoe pakken we dit aan?
- We creëren helderheid over urgentie en belangen;
- We inventariseren of keuzes van het team bijdragen aan de organisatiedoelstellingen;
- We maken tijdsbesteding en prioriteiten inzichtelijk, zodat efficiënter werken mogelijk wordt.
Wat levert het je op?
- Grip op taken en verantwoordelijkheden en meer heldere keuzes;
- Beter delegeren van werk en goede prioriteiten;
- Meer rust en tevreden medewerkers.
Wil je een workshop Timemanagement organiseren? Mentaris organiseert! Vraag naar de mogelijkheden